Serviciu administrare și implementare investiții
Serviciu administrare si implementare investiti:
- Întocmirea propunerii privind Lista de investiţii anuale în funcţie de necesităţi şi oportunităţi, care întrunesc condiţiile legale pentru a fi înscrise în program şi supunerea acestora analizei comisiilor de specialitate şi aprobării de către consiliului local.
- Elaborare proiectelor de buget anuale şi estimările pentru următorii 4 ani la solicitarea Direcției Economice.
- Desemnarea persoanelor responsabile pentru fiecare obiectiv de investiţii în parte.
- În baza Listei de investiţii anuale aprobate elaborarea propunerii privind Planul achiziţiilor publice anuale.
- Defalcarea pe trimestre a valorii lucrărilor de investiţii aprobate de consiliul local.
- Elaborarea graficelor de realizare a fiecărei investiţii în parte de către responsabilii desemnaţi.
- Deschiderea finanţării pentru obiectivele prevăzute în Lista de investiţii şi urmărirea cheltuirii fondurilor pentru a se asigura încadrarea în alocaţiile aprobate.
- Elaborarea temei de proiectare și notei conceptuale pentru obiectivele de investiții.
- Întocmirea notei justificative, completarea formularului Informaţii privind achiziţia publică şi predarea lor cu documentele necesare la compartimentul de achiziţii publice pentru organizărea procedurii de achiziţie publică în vederea atribuirii contractelor de proiectare/execuție.
- Solicitarea certificatului de urbanism; Preluarea fazei SF sau DALI de la proiectant, analizarea proiectului privind respectarea temei de proiectare, a conţinutului cadru prevăzut de HG nr.907/2016, verificarea existenţei avizelor necesare.
- Organizarea avizării documentaţiei: SF, DALI de comisia de avizare tehnico-economic cu prezenţa proiectantului; Participarea în comisia de avizare tehnico-economică a documentaţiilor lucrărilor de investiţii.
- Elaborarea expunerii de motive, raportului de specialitate şi a proiectului de hotărâre cu privire la indicatorii tehnico economici din SF sau DALI.
- Întocmirea procesului verbal de recepţie al SF sau DALI şi preluarea facturii de la proiectant.
- Organizarea şedinţelor cu responsabilii investiţiilor în vederea urmăririi modului de derulare a obiectivelor de investiţii, discutării problemelor ivite pe parcurs.
- Preluarea fazelor: proiect tehnic şi detalii de execuţie, analizarea proiectului privind respectarea conţinutului cadru prevăzut de HG nr.907/2016, precum şi a condiţiilor impuse de avizele şi acordurile din SF sau DALI dacă este cazul.
- Urmărirea verificării proiectelor de către verificatori în baza Legii 10/1995 privind calitatea în construcţii şi a Legii nr.50/1991 privind autorizarea executării construcţiilor şi unele măsuri pentru realizarea locuinţelor.
- Solicitarea autorizaţiei de construire.
- Întocmirea notei justificative, completarea formularului: Informaţii privind achiziţia publică şi predarea lor cu documentele necesare şi cu fişierul electronic la compartimentul de achiziţii publice, în vederea organizării procedurii de achiziţie publică de lucrări şi elaborarea contractului de lucrări.
- Participarea în comisia de evaluare a ofertelor.
- Predarea proiectului, a autorizaţiei de construire, a avizelor prin proces verbal executantului şi dirigintelui de şantier.
- Urmărirea existenţei programelor de faze determinante vizate de >span class="NormalTextRun SCXW137059445 BCX0"> de stat în construcţii Harghita.
- Organizarea şi participarea împreună cu executantul, proiectantul, dirigintele de şantier şi reprezentanţii furnizorilor de utilităţi la predarea amplasamentului.
- Elaborarea procesului verbal cu materialele recuperabile şi refolosibile în cadrul investiţiilor şi urmărirea depozitării lor sau a modului de refolosire acestora.
- Urmărirea efectuării plăților cotelor procentuale prevăzute în legislație către >span class="NormalTextRun SCXW137059445 BCX0"> de Stat în Construcţii.
- Ţinerea legăturii cu proiectantul, executantul, dirigintele de şantier şi responsabilul desemnat în vederea derulării lucrărilor de investiţii.
- Urmărirea realizării lucrărilor în conformitate cu prevederile proiectului, a contractului, a graficului de execuţie şi încadrarea lucrărilor în termenul de valabilitate a Autorizaţiei de Construire şi a contracului de lucrări.
- Urmărirea riguroasă a tuturor modificărilor apărute în legislaţie cu privire la coeficienţii legali datorate statului din recapituţiile devizelor la decontări.
- Efectuarea controalelor pe şantier de două-trei ori pe săptămână sau zilnic dacă fazele de lucrări necesită prezenţa lor pe şantier şi participarea la verificările prevăzute în proiect-faze determinante
Serviciu proiecte și programe de dezvoltare
Atribuţiile principale ale Serviciului
• Coordonarea/participarea, elaborarea/actualizarea de strategii şi programe de dezvoltare durabilă a oraşului pe termen scurt, mediu şi lung,
• Încadrarea proiectelor de dezvoltare a Municipiului Odorheiu Secuiesc în strategiile locale, judeţene, regionale, naţionale şi europene,
• Coordonarea elaborării de planuri de acţiune pentru implementarea de strategii, monitorizarea şi evaluarea implementării strategiilor/programelor,
• Coordonarea elaborării de studii de specialitate privind dezvoltarea economico-socială a oraşului pe termen scurt, mediu şi lung în corelare cu prevederile strategiilor naţionale, sectoriale şi regionale precum şi pe baza tendinţelor din economia naţională şi cea mondială.
• Asigurarea relației cu publicul în domeniul de activitate,
• Participarea la schimburi de experienţă în regiuni din ţară şi străinătate în vederea prezentării şi promovării unor programe de dezvoltare,
• Coordonarea implementării programelor derulate în cooperare cu alte >span class="NormalTextRun SCXW175025680 BCX0">, la care Municipiul Odorheiu Secuiesc este partener,
• Coordonează colaborarea administraţiei locale cu organizaţiile societăţii civile şi organizaţiile neguvernamentale în vederea implementării programelor realizate în parteneriat cu aceştia,
• Identificarea şi monitorizarea surselor, programelor de accesare de fonduri guvernamentale sau europene.
• Prezintă autorităţilor locale oportunităţile de finanţare oferite de diferite programe de finanţare europeană.
• Coordonarea şi participarea la elaborarea cererilor de Finanţare în vederea obţinerii de finanţări europene sau din alte surse pentru realizarea obiectivelor conform Strategiei de dezvoltare durabilă al Municipiului Odorheiu Secuiesc.
• Cunoaşterea documentelor de programare (acord de parteneriat, programe operaţionale, ghiduri, etc.) care au ca scop dezvoltarea sectoarelor specifice postului.
• Colaborarea cu prestatorii şi verificarea documentaţiilor elaborate de aceştia în cazul în care întocmirea cererilor de finanţare a fost contractată.
• Participarea în echipele de implementare, constituite pentru implementarea, monitorizarea şi urmărirea proiectelor realizate din fonduri nerambursabile.
• Coordonarea întocmirii documentelor solicitate pentru completarea Cererilor de finanţare în perioada de evaluare administrativă şi tehnico-financiară.
• Coordonarea întocmirii Raporturilor Finale de activitate, a Raporturilor Finale Financiare şi a Cererilor de Rambursare ale proiectelor cu finanţare europeană şi internaţională.
• Urmărirea planificării bugetare a proiectelor şi eligibilitatea costurilor în funcţie de solicitări, colaborarea cu celelalte direcţii din cadrul primăriei la organizarea licitaţiilor necesare pentru derularea corespunzătoare a proiectelor.
• Urmărirea termenelor de realizare a activităţilor şi a cheltuielilor eligibile consemnate în contractele de finanţare ale proiectelor aflate în stadiul de implementare.
• Coordonarea organizării întâlnirilor cu >span class="NormalTextRun SCXW175025680 BCX0">, organizaţii şi mass-media locale pentru promovarea şi susţinerea proiectelor cu finanţare europeană.
• Asigurarea documentării şi elaborării unor materiale specifice promovării proiectelor europene: pliante, broşuri, comunicate de presă, materiale de marketing.
• Propunerea de remediere a eventualelor probleme apărute în implementarea proiectelor privind utilizarea fondurilor nerambursabile;
• Urmărirea clauzelor contractuale a contractelor de finanţări nerambursabile.
• Colaborarea cu Agenţii de Dezvoltare Regională, în vederea accesării programelor finanţate prin fondurile structurale.
• Dezvoltarea unei baze de date privind programe de finanțare și păstrarea evidențelor tuturor materialelor legate de activitatea de derulare, urmărire a programelor de finanțare.
Compartiment planificare investiții și elaborare documentații
Întocmirea de referate de necesitate, proiecte de hotărâri la Consiliului Local și alte documente emise de Municipiul Odorheiu Secuiesc referitoare la gestioanarea și implementarea obiectivelor de investiții.
- Întocmirea de referate de necesitate în vederea demarării obiectivelor de investiții.
- Întocmirea programului anual pentru achiziții publice de servicii, bunuri și lucrări pentru obiectivele de investiții propuse spre implementare.
- Întocmirea notelor conceptuale, de fundamentare/oportunitate și a notelor justificative cuprinse în programele de finanțare.
- Elaborarea caietelor de sarcini și a temelor de proiectare pentru lucrările și serviciile ce urmează a fi atribuite pentru implementarea obiectivelor de investiții
- Programarea, contractarea prin compartimentul achiziții publice și urmărirea realizării obiectivelor din programele de investiții.
- Urmărirea în permanență a stadiului avizelor depuse la avizatori în scopul urgentării finalizării documentașiilor tehnice și asigurarea că proiectanții de specialitate revizuiesc în timpul cel mai scurt documentațiile în conformitate cu solicitările avizatorilor.
- Efectuarea predării -primirii și recepționarea documentațiilor tehnice SF/DALI elaborate de proiectanții de specialitate, în conformitate cu cerințele caietului de sarcini, ale temei de proiectare și ale HG 907/2017 privind etapele și conținutul cadru al documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivelor de investiție finanțate din fonduri publice.