Ultima actualizare 13/08/2024
Serviciul Dezvoltare
Atribuţiile principale ale Serviciului
- Coordonarea/participarea, elaborarea/actualizarea de strategii şi programe de dezvoltare durabilă a oraşului pe termen scurt, mediu şi lung,
- Încadrarea proiectelor de dezvoltare a Municipiului Odorheiu Secuiesc în strategiile locale, judeţene, regionale, naţionale şi europene,
- Coordonarea elaborării de planuri de acţiune pentru implementarea de strategii, monitorizarea şi evaluarea implementării strategiilor/programelor,
- Coordonarea elaborării de studii de specialitate privind dezvoltarea economico-socială a oraşului pe termen scurt, mediu şi lung în corelare cu prevederile strategiilor naţionale, sectoriale şi regionale precum şi pe baza tendinţelor din economia naţională şi cea mondială.
- Asigurarea relației cu publicul în domeniul de activitate,
- Participarea la schimburi de experienţă în regiuni din ţară şi străinătate în vederea prezentării şi promovării unor programe de dezvoltare,
- Coordonarea implementării programelor derulate în cooperare cu alte instituţii, la care Municipiul Odorheiu Secuiesc este partener,
- Coordonează colaborarea administraţiei locale cu organizaţiile societăţii civile şi organizaţiile neguvernamentale în vederea implementării programelor realizate în parteneriat cu aceştia,
- Identificarea şi monitorizarea surselor, programelor de accesare de fonduri guvernamentale sau europene.
- Prezintă autorităţilor locale oportunităţile de finanţare oferite de diferite programe de finanţare europeană.
- Coordonarea şi participarea la elaborarea cererilor de Finanţare în vederea obţinerii de finanţări europene sau din alte surse pentru realizarea obiectivelor conform Strategiei de dezvoltare durabilă al Municipiului Odorheiu Secuiesc.
- Cunoaşterea documentelor de programare (acord de parteneriat, programe operaţionale, ghiduri, etc.) care au ca scop dezvoltarea sectoarelor specifice postului.
- Colaborarea cu prestatorii şi verificarea documentaţiilor elaborate de aceştia în cazul în care întocmirea cererilor de finanţare a fost contractată.
- Participarea în echipele de implementare, constituite pentru implementarea, monitorizarea şi urmărirea proiectelor realizate din fonduri nerambursabile.
- Coordonarea întocmirii documentelor solicitate pentru completarea Cererilor de finanţare în perioada de evaluare administrativă şi tehnico-financiară.
- Coordonarea întocmirii Raporturilor Finale de activitate, a Raporturilor Finale Financiare şi a Cererilor de Rambursare ale proiectelor cu finanţare europeană şi internaţională.
- Urmărirea planificării bugetare a proiectelor şi eligibilitatea costurilor în funcţie de solicitări, colaborarea cu celelalte direcţii din cadrul primăriei la organizarea licitaţiilor necesare pentru derularea corespunzătoare a proiectelor.
- Urmărirea termenelor de realizare a activităţilor şi a cheltuielilor eligibile consemnate în contractele de finanţare ale proiectelor aflate în stadiul de implementare.
- Coordonarea organizării întâlnirilor cu instituţii, organizaţii şi mass-media locale pentru promovarea şi susţinerea proiectelor cu finanţare europeană.
- Asigurarea documentării şi elaborării unor materiale specifice promovării proiectelor europene: pliante, broşuri, comunicate de presă, materiale de marketing.
- Propunerea de remediere a eventualelor probleme apărute în implementarea proiectelor privind utilizarea fondurilor nerambursabile;
- Urmărirea clauzelor contractuale a contractelor de finanţări nerambursabile.
- Colaborarea cu Agenţii de Dezvoltare Regională, în vederea accesării programelor finanţate prin fondurile structurale.
- Dezvoltarea unei baze de date privind programe de finanțare și păstrarea evidențelor tuturor materialelor legate de activitatea de derulare, urmărire a programelor de finanțare.
Personal:
SEF SERVICIU
Puskás Emese ContactColegi
Dénes Csilla-Hajnal Contact Dobai-Pataky Virág Contact Hadnagy A. Zsuzsánna Contact Tarcsafalvi Erzsébet-Kinga Contact
Data actualizării:
13.08.2024.